عشق

عشق

عشق

عشق لذّتي مثبت است كه موضوع آن زيبايي است،[۱] همچنين احساسي عميق، علاقه‌اي لطيف و يا جاذبه‌اي شديد است كه محدوديتي در موجودات و مفاهيم ندارد و مي‌تواند در حوزه‌هايي غيرقابل تصور ظهور كند.[۲]  عشق و احساس شديد دوست داشتن، معاني زيادي را در بر دارد. 

در بعضي از مواقع، عشق بيش از حد مي‌تواند شكلي تند و غير عادي به خود بگيرد كه گاه زيان آور و خطرناك است و گاه احساس شادي و خوشبختي مي‌باشد. اما در كل عشق باور و احساسي عميق و لطيف است كه با حس صلح‌دوستي و انسانيت در تطابق است.[۳] عشق نوعي احساس عميق و عاطفه در مورد ديگران يا جذابيت بي‌انتها براي ديگران است.

در واقع عشق را مي‌توان يك احساس ژرف و غيرقابل توصيف انساني دانست كه فرد آنرا در يك رابطه دوطرفه با ديگري تقسيم مي‌كند. با اين وجود كلمه «عشق» در شرايط مختلف معاني مختلفي را بازگو مي‌كند:

علاوه بر عشق رمانتيك كه آميخته‌اي از احساسات و ميل جنسي است، انواع ديگر عشق مانند عشق عرفاني و عشق افلاطوني، عشق مذهبي، عشق به خانواده را نيز مي‌توان متصور شد، درواقع اين كلمه را مي‌توان در مورد علاقه به هر چيز دوست داشتني و فرح بخش، مانند فعاليت‌هاي مختلف و انواع غذا به كار برد.[۴][۵] جملهٔ «عشق چيست؟» به زبان انگليسي، "?What is love"، در سال ۲۰۱۲ ميلادي، پرتكرارترين عبارت جستجو شده به اين زبان در جستجوگر گوگل بوده‌است.[۶][۷]

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.